in ,

Model Malaysia Meninggal Semasa Prosedur Sedut Lemak 

Pada 17 Oktober, seorang model Malaysia meninggal dunia setelah menjalani prosedur sedut lemak di salon kecantikan tanpa izin yang terletak di Sunway Velocity Mall, Cheras.

Menurut Sin Chew Daily dan China Press, Coco Siew Zhi Shing, 23 tahun, merancang untuk menikah dengan teman lelakinya di Afrika Selatan tahun depan.

Menjelang majlis perkahwinannya, dia mendaftar pakej bernilai RM2,500 untuk melakukan proses sedut lemak di lengannya dengan salun kecantikan yang dianggap popular di Internet. Saudara lelaki si mati memberitahu Chinese Daily bahawa Coco ditemani oleh seorang rakan untuk membuat temu janji pada pukul 2.30 petang hari Sabtu.

Setibanya di klinik, dia mendapat suntikan anestetik. Namun, menurut rakan yang pergi bersamanya, pakar bedah itu kelihatan bingung dalam masa setengah jam operasi. Mengesan ada yang tidak kena, rakan Coco segera memanggil ambulans dan membawanya ke hospital.

sumber: SAYS

Malangnya, dia tidak dapat dihidupkan kembali dan dinyatakan meninggal pada pukul 5 petang.

Setelah kejadian mengerikan itu berlaku, keluarga Coco segera membuat laporan polis terhadap salun kecantikan dan pengendalinyanya.

Saudara lelaki itu juga membuat siasatan dalam talian untuk mengetahui lebih lanjut mengenai salun kecantikan dan dilaporkan mendapati bahawa dua daripada ahli kecantikan mereka tidak mempunyai lesen perubatan estetik. Dia mendapati bahawa perniagaan itu didaftarkan sebagai pemborong produk kecantikan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan jelasnya melakukan semua prosedur kecantikan dan kecantikannya secara haram.

sumber: SAYS

Setelah mendengar mengenai kematian Coco, pengamal kecantikan berusia 23 tahun itu muncul di hospital di mana keluarga menangkapnya yang kemudian mendorong polis untuk mengambil keterangannya.

“Berdasarkan pertanyaan kami berulang kali, orang yang bertanggungjawab di pusat kecantikan itu mendedahkan bahawa premisnya tidak memiliki lesen klinik estetik. Tempat itu beroperasi di bawah lesen pusat kecantikan biasa, dan doktor estetik, seperti yang didakwa dia, yang melakukan operasi pada kakak saya juga tidak mempunyai lesen perubatan estetik profesional, “katanya.

Saudara Coco mengatakan bahawa dia berharap kejadian ini dapat memberi peringatan kepada semua wanita muda di luar sana.

sumber: Chris Aesthetician

Buat masa ini, hasil bedah siasatnya belum diketahui dan polis kini sedang menyiasat salon kecantikan yang tidak berlesen. Salon kecantikan, sebaliknya, telah menghapus semua halaman media sosialnya dan masih belum meminta maaf atau mengakui kesalahan.

Written by Ezri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

The House musim baru tampil kehidupan sosialit Ezurin Khyra

Muat naik foto berniqab, Ifa Raziah belum terfikir ikut jejak langkah Neelofa